تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

3 گام برای کمپین تبلیغات اینستاگرامی برای فروشگاه

کمپین تبلیغات اینستاگرامی برای فروشگاه | تهران | کرج – 0 تا 100 هر آنچه باید بدانید

 

امروزه اینستاگرام تبدیل به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی شده و کاربران زیادی را در خود جای داده است؛ همین موضوع نیز باعث شده تا برندهای مختلفی اقدام به ایجاد کمپین برای معرفی محصولات خود بکنند.

کمپین تبلیغات اینستاگرامی برای فروشگاه ها در صورتی که راه درستی را در پیش بگیرند و همراه با رعایت نکات لازم باشند، می توان در این زمینه به موفقیت رسید.

برای اینکه فعالیت ها در حوزه اینستاگرام نتیجه بخش باشند، باید به فکر یک برنامه ریزی درست باشید. برگزاری انواع کمپین تبلیغاتی یکی از بهترین و ایده آل ترین روش هایی به شمار می رود که می توانید از آن استقبال کنید. در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با نکات جزئی تری آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال کننده ما باشید.

 

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

 

گام هایی که به اجرای کمپین های تبلیغاتی اینستاگرامی کمک می کنند

برای اینکه بتوانید کمپین اینستاگرامی را با موفقیت اجرا کنید، نیاز است تا گام های گوناگونی را برای این امر طی کنید. هر کدام از این گام ها بسیار پر اهمیت هستند و به نحوی می توانند در عملکرد شما تاثیرگذار باشند. اگر شما نیز قصد اجرای کمپین های اینستاگرامی برای فروشگاه های خود را دارید، طی کردن گام های زیر می توانند برای شما بسیار کمک کننده باشند؛ پس با دقت ادامه این مطلب را دنبال کنید. برای اشنایی و نصب اینستاگرام کلیک کنید.

 

 

گام اول تبلیغات : برای بازاریابی اینستاگرام خود هدف تعیین کنید

اولین گامی که شما برای اجرا کمپین خود باید طی کنید، هدف است. هیچ کاری بدون داشتن برنامه ریزی رو به جلو نمی رود و کمپین ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای اینکه بتوانید کمپین اینستاگرامی موفق و روشن را داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم هدف خودتان را مشخص کنید.

آیا هدف شما از بازاریابی یا ایجاد کمپین این بوده که برند خودتان را به معروفیت برسانید و یا قصد دارید محصولاتتان را به فروش برسانید. هدف هر چه باشد باید آن را کاملا روشن کنید.

 

گام دوم: به شناسایی مخاطبتان خودتان بپردازید

دومین گامی که برای اجرای کمپین اینستاگرامی برای فروشگاه ها باید طی کنید، این بوده که مخاطبتان خودتان را شناسایی کنید. هر محصول و یا فروشگاهی مخاطبان و مشتریان مخصوص خود را دارد؛ به همین علت زمانی که شما کمپین خودتان را می خواهید راه بیندازید، باید مشخص کنید که بیشتر چه رده سنی یا سلیقه ای طرفدار شما هستند. روش های مختلفی وجود دارند که شما با کمک آن ها می توانید انواع مخاطبان خودتان را بشناسید.

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

یکی از آن ها دنبال کردن مخاطبان در اینستاگرام است. بدین صورت که ببینید آن ها بیشتر چه پست هایی را در اینستاگرام می بینند، چه نوع پست هایی را در صفحه خود منتشر می کنند و یا چه چیزهایی را می پسندند. برای برای تعیین مشتری هدف خود، از بخش پیشنهاد اینستاگرام استفاده کنید. پس زمانی که مشتری مورد نظر خودتان را پیدا کردید، حتما بر روی برگه پیشنهاد شده کلیک کنید. این کار باعث خواهد شد تا بتوانید مشتریان مشابهی را برای فروشگاه و کمپین خود پیدا کنید.

 

 

گام سوم: از افراد با نفوذ اینستاگرام برای تبلیغ استفاده کنید

سومین گامی که می توانید از آن برای اجرای کمپین اینستاگرامی برای فروشگاه های خود طی کنید، استفاده از افرادی است که در اینستاگرام نفوذ بسیار زیادی دارند. تبلیغ کردن یکی از راه هایی به شمار می آید که شما با کمک آن می توانید مشتریان مختلفی را به سمت خود جذب کنید. برای تبلیغ سعی کنید از صفحه و افرادی استفاده کنید که تعداد دنبال کنندگان آن ها بیشتر از ده هزار تا است. صفحه این افراد باید بازدید بالایی داشته باشد و البته دنبال کنندگان آن ها نیز فیک و یا تقلبی نباشد؛ در غیر این صورت نمی توانید چندان به رشد دلخواهی دست پیدا کنید.

 

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

چرا کمپین در اینستاگرام؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه لزومی وجود دارد که بخواهیم در اینستاگرام کمپین برگزار و اجرا کنیم. دلایل زیر می توانند شما را به سمت استفاده از پلتفرم اینستاگرام هدایت کنند:

  • در ژوئن سال 2018 بر اساس آمارهایی که منتشر شده اند، تعداد کاربران فعال در اینستاگرام چیزی در حدود یک میلیارد عدد بوده است.
  • به صورت روزانه 500 میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می کنند.
  • بر اساس شمارشی که انجام شده بود، تعداد کاربران اینستاگرام در سال 2013 تنها 130 میلیون نفر بوده است؛ در حالی که این عدد امروزه به حداقل ده برابر رسیده است.
  • نرخ تعاملی که افراد باید اینستاگرام دارند، 38 درصد بوده که یک رقم چشمگیر است.

پس بر اساس این دلایل می توانید به فکر برگزاری کمپین اینستاگرامی برای فروشگاه ها باشید. اگر تمامی نکات مورد نیاز را رعایت کنید، بدون شک اینستاگرام تبدیل به بهترین پلتفرم برای رشد کسب و کار و برند شما خواهد بود.

 

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

مراحل اجرای کمپین تبلیغات اینستاگرام در تهران | کرج | شهرک صنعتی

به منظور راه اندازی کمپین اینستاگرام، نیاز است تا مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. هر کدام از این مراحل دارای بیشترین درجه اهمیت هستند و نباید نسبت به آن ها غافل بود. در ادامه قصد داریم تا شما را با این مراحل آشنا کنیم؛ پس اگر قصد راه اندازی کمپین های اینستاگرامی را دارید، دنبال کردن ادامه مطلب می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.

  • خودتان را بشناسید

شناسایی خودتان از اهمیت بالایی برخوردار است. شما قصد دارید تا برندتان را به افراد مختلفی بشناسانید؛ به همین علت نیاز است تا درجه اول پتانسیل ها و توانایی هایی که دارید را در نظر بگیرید. شروع مراحل کمپین شما باید بر اساس توانایی هایی باشد که برندتان دارد. هر کاری که فراتر از توانایی های برند شما باشد، مطمئنا با شکست رو به رو خواهد شد. فرض کنید یک محصول شما گارانتی نداشته باشد ولی در تبلیغی که انجام داده اید یکی از مزیت های آن را داشتن گارانتی بخوانید. در این حالت تنها شما یک وعده توخالی و پوچ داده اید که باعث خواهد شد مشتریان شما نیامده، از همان راه شما را ترک کنند.

  • مخاطبان خودتان را تعیین کنید

در گام بعدی باید بتوانید مخاطبانی که به آن ها نیاز دارید را تعیین کنید. یکی از اصلی ترین مواردی که در طراحی کمپین های فروشگاهی باید به آن توجه شود نیز همین مورد بوده و در صورتی که نسبت به آن غافل باشید، هیچگونه موفقیتی را دریافت نخواهید کرد.

  • هدف خودتان را تعیین کنید

از دیگر مراحل برای راه اندازی کمپین اینستاگرامی برای فروشگاه ها این بوده که هدف خودتان را تعیین و مشخص کنید. اهداف شما می تواند مختلف باشند. به عنوان مثال برخی از افراد دوست دارند برند سازی کنند، برخی به دنبال فروش محصولات خود هستند، برخی می خواهند زمینه های اعتمادسازی را پی ریزی کنند، برخی قصد دارند در ذهن مخاطب ماندگار شوند و برخی دیگر به دنبال این هستند تا یک محصول جدید را معرفی کنند. هدف شما هر چه باشد باید آن را به خوبی پیاده سازی کنید و تا نهایی کردن آن از تلاش دست نکشید. اگر قصد دارید به تمامی این اهداف دست پیدا کنید، نیاز است تا به ترتیب جلو بروید. مثلا اهداف ما برای تهران | کرج | شهرک صنعتی و دوست داریم با شرکت ها در این محدوده وارد رابطه برد برد شویم.

 

  • برای تعیین بودجه اقدام کنید

مرحله بعدی که باید طی کنید تعیین بودجه است. بودجه کمپین اینستاگرامی بسیار حائز اهمیت بوده و نمی توانید به سادگی از آن عبور کنید. در واقع بودجه است که می تواند به کار شما کیفیت دهد. قبل از اینکه کمپین را راه اندازی کنید، حتما جزئیات هزینه های لازم را بنویسید و آن را با بودجه ای که در حال حاضر دارید، مطابقت دهید.

 

  • ابزارهای تبلیغاتی خودتان را تعیین کنید

یکی از مراحلی که تاثیر بسزایی بر روی موفقیت شما دارد، ابزارهای تبلیغاتی هستند. از آنجایی که شما قرار است کمپین خود را در اینستاگرام برگزار کنید، پس ابزار تبلیغاتی شما نیز همین گزینه بود. شما می توانید از صفحه های مختلف برای تبلیغ گسترده استفاده کنید. برخی از افراد نیز به جای اینستاگرام ترجیح می دهند از رسانه های ملی برای راه اندازی کمپین خود استفاده کنند.

  • زمانبندی مناسب داشته باشید

بیشترین فعالیت های افراد در اینستاگرام مربوطه به بازه زمانی 9 صبح تا 11 شب است؛ به همین علت اگر می خواهید تبلیغ و کمپین شما به خوبی دیده شود و مورد حمایت قرار گیرد، باید در این زمان کارهای مورد نیاز خودتان را انجام دهید و کمپینتان را به دیگران معرفی کنید. زمانبدی بسیار حائز اهمیت بوده و بخش بزرگی از موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.

 

  • معیارهای موفقیت خودتان را مشخص کنید

از دیگر مراحل برای اجرای کمپین اینستاگرامی برای فروشگاه ها این بوده که معیارهایی را تعیین کنید که باعث موفقیت شما می شوند. به عنوان مثال شما می توانید حدس بزنید که کدام بخش از کمپین شما بیشترین شانس را برای موفقیتتان و جذب مخاطب به ارمغان خواهد آورد. همچنین اگر بخشی نیاز به اصلاح و یا بازبینی دارد را باید سریعا انجام بدید. اگر معیارهای خودتان را مشخص کنید، در مراحل بعدی می توانید بازخورد بسیار ویژه ای را دریافت کنید.

 

  • به مرحله آخر خوش آمدید

آخرین مرحله همان اجرای کمپین است. شما تمامی موارد ذکر شده را پشت سر گذاشته اید تا به مرحله آخر دست پیدا کنید. مرحله آخر نیز همان اجرا است. اگر با دقت به تمامی موارد گفته شده توجه کرده باشید و نکات لازم را نیز رعایت کنید، پس نگرانی بی معنا خواهد بود و بدون شک می توانید به موفقیت دست پیدا کنید؛ در غیر این صورت تنها بودجه خود را هدر داده اید و به جز خسارت بزرگ، چیزی عایدتان نشده است.

 

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

 

ویژگی های یک کمپین فروشگاهی موفق چیست؟

یک کمپین فروشگاهی موفق دارای ویژگی های مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

  • تم شما یکسان است
  • تبلیغاتی که نوشته اید بسیار خلاقانه و موثر است
  • در تبلیغات خودتان صداقت کاملی را دارید
  • در تبلیغات می توانید تنوع بسیار زیادی را مشاهده کرده و از تکرار نیز جلوگیری می کنید

اگر به تمامی این موارد دقت داشته باشید، بدون شک کمپین شما نیز در زمره موفق ترین گزینه ها قرار خواهد گرفت. پس قبل از اینکه شروع به اجرا بگیرید، تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس با بهترین ابزارها به سمت راه اندازی بروید.

 

 

طراحی کمپین اینستاگرامی برای فروشگاه ها

یکی از مهم ترین زیرساخت هایی که در کمپین های اینستاگرامی می توانید مشاهده کنید، طراحی استراتژی است. قبل از اینکه کمپین شما اجرا شود، باید تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره برند و محصولات شما جمع آوری شوند و سپس بر اساس این اطلاعات استراتژی های مورد نیاز تعیین شده و آن کمپین موفق طراحی شود. یک طراحی اصولی باعث خواهد شد تا شما برند خودتان را به همه معرفی کنید و در ذهن مخاطبتان باقی بمانید.

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

تبلیغات اینستاگرامی کمپین اینستاگرامی جشنواره فروش اینستاگرامی

 

سخن آخر تبلیغات اینستاگرام

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی نکاتی بپردازیم که در رابطه با کمپین تبلیغات اینستاگرام ی برای فروشگاه ها حائز اهمیت هستند. در ابتدا چند گام بسیار مهم را برای شما ذکر کردیم که به موفقیت بیشتر شما کمک خواهند کرد. سپس در ادامه به معرفی مراحلی پرداختیم که برای اجرای کمپین مورد نیاز هستند. تک تک این مراحل حائز اهمیت بوده و باید تمامی توجه خود را نسبت به آن ها معطوف کنید؛ در غیر این صورت نمی توانید این انتظار را داشته باشید که با اجرای کمپین به موفقیت دست پیدا کنید.

87 / 100